با نام و یاد خدا
نام و نام خانوادگی: عباس حسنی
تاریخ تولد: 1379/09/02
جنسیت: مرد
محل سکونت: ایران- فارس
تحصیلات: کارشناسی- آموزش ابتدایی
شغل: آموزگار
تیپ شخصیتی من (MBTI):
- تیپ شخصیتی: ENTJ
- عنوان : فرمانده (The Commander)
- توصیف شما : برون گرا، شهودی، منطقی، قضاوتی(منظم)
- دسته بندی شما : منطق گرایان، مفهوم پردازان، دانش طلبان
- شعار : همه چیز عالی است، سر رشته امور در دست من است.
دو کلام خودمونی (چی شد که افتادم تو این مسیر؟):
گاهی میشینم و دوران کودکی و نوجوونی رو با خودم مرور میکنم. اصلا چی شد که معلم شدم؟ آخه داستان من اینطوری بود که در دبیرستان، در رشته علوم تجربی درس میخوندم و مثل هر کس دیگه ای که وارد این رشته میشه، منم دلم میخواست پزشک بشم. هیچ وقت به اینکه معلم بشم فکر نکردم، فقط روز انتخاب رشته، یکی از دوستام که معلم هست، کنار بود. بهم گفت: حالا تو، دبیری ها و آموزش ابتدایی رو هم بزن، خدا رو چه دیدی شاید همکار من شدی. من هم برای رفع تکلیف و اینکه برگه خالی نباشه، آموزش ابتدایی رو هم زدم. گذشت تا مدتی بعد که تماس گرفتن و گفتن بیا برا مصاحبه. برای مصاحبه اولیه به اداره آ.پ محل زندگی رفتم و بعدش هم که گفتن باید بری دانشگاه شهید رجایی شیراز برا مصاحبه اصلی. 8 شهریور رفتم تا 9 شهریور که مصاحبه بود، اول صبح اونجا باشم. به ترتیب حروف الفبا اسم ها رو خوندن تا اسم منم خونده شد و رفتم داخل برا مصاحبه. اول باید مدارک رو به یک بخش ارائه میدادم تا مدارک رو براساس ترتیب، مرتب و بررسی کنند. کسی که پرونده من رو بررسی و مرتب میکرد، یه نگاهی به نمره هام انداخت و گفت: یعنی تو با مدل 19/67 رشته تجربی، اومدی میخوای معلم ابتدایی بشی؟ اونجا برای اولین بار متوجه شدم که من اومدم مصاحبه برا آموزش ابتدایی. ناراحت شدم. شروع کردم سوابق تحصیلی و علمی و ... رو با خودم مرور کردن. منی که در شهرستان فلان کار رو کردم. رتبه 1 رو داشتم و ... حالا بیام با یه مشت بچه سروکلّه بزنم!
انتخابم رو همونجا کردم. آموزگاری رو اونجا برای اولین بار انتخاب کردم. مصاحبه رو قبول شدم و رفتم دانشگاه. از دانش آموز تبدیل شدم به دانشجومعلم و حالا هم شدم آقای معلم. وقتی گذشته ام رو بررسی کردم، متوجه شدم این شغل دقیقا، هدف و رسالت منه. من از دوره راهنمایی برای بچه های کوچیک تر کلاس میذاشتم. از کلاس های آموزشی گرفته تا کلاس های ورزشی. من از سن 15 سالگی بچه های کوچیک تر از خودم رو میبردم اردو. من از نوجوونی معلم بودم و خودم نمیدونستم. شب های قبل امتحان بچه های ضعیف کلاس مون رو جمع میکردم و باهاشون درس ها رو کار میکردم. خدا منو تو این مسیر گذاشت و حالا هم خواست خدا بود که معلم بشم.
چرا که نه! سرنوشتم رو میپذیرم و میسازمش!
سوابق علمی-پژوهشی:
مقالات:
- تحلیل محتوای ارتباطی اهداف تدوین شده در کتاب راهنمای معلم براساس متن نوشتاری کتاب فارسی دوم ابتدایی (چاپ 1400). ارائه شده در چهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم (1401)
- اقدام پژوهی: چگونه می توانم دلزدگی دانش آموزانم از تکالیف شب را کاهش دهم؟ ارائه شده در چهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم (1401)
- آسیب شناسی کلاس های چندپایه از دیدگاه معلمان در شهرستان بوانات. ارائه شده در دومین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت (1401)
- سنجش شاخص های عدالت آموزشی در آموزش و پرورش عشایری از نگاه آموزگاران. ارائه شده در دهمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت (1402)
- نگاهی نوین به ناتوانی های یادگیری برمبنای رویکرد پاسخ به مداخله. ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه (1402)
- توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK) با تأکید بر ویژگی های یادگیرندگان دوره ابتدایی. ارائه شده در مجله علمی-تخصصی روانشناسی و علوم تربیتی در هزاره سوم، دوره 7، شماره 3، بهار (1402). ص 377-364
- اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل دانش آموزم در خواندن را برطرف کنم. ارائه شده در پنجمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم (1402)
- بررسی تطبیقی نظام های آموزشی ایران، فنلاند و اسپانیا در دوره ابتدایی. ارائه شده در دومین کنفرانس ملی تازه های روانشناسی تکاملی و تربیتی (1402)
- اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل کم رویی و گوشه گیری دانش آموزم را کاهش دهم؟ ارائه شده در سومین همایش ملی پژوهشمند (1403)